עצמאים בעידן הקורונה: האם WeBiz היא הבשורה לשוכרי המשרדים?

רוב מכריע של שוכרי המשרדים לא עושה בהם שימוש יותר ממחצית היממה, אך משלם שכירות חודשית מלאה. כעת, בעקבות משבר הקורונה, מצוקתם הכלכלית רק החריפה. המיזם של WeBiz מבקש לתת לכך פתרון – ועל הדרך לשנות לחלוטין את שוק המשרדים

התפשטות וירוס הקורונה משפיעה על הכלכלות בכל העולם לרבות בישראל, ומציבה משקי בית רבים בפני איום מוחשי שטרם היה כמותו. אולם בעוד חוסר הוודאות חוגג את שעתו הגדולה, נראה כי על כולם מוסכם דבר אחד: לא רק המשק בדרכו למיתון – תרבות הצריכה כולה בדרך לשנות את פניה.

מגזר כלכלי-חברתי אחד שכבר כעת ברור כי יידרש לשנות מן היסוד את התנהלותו הפיננסית, הוא זה של שוכרי המשרדים. אלה, שגם בימים כתיקונם מאיישים את משרדיהם במשך לא יותר משעות ספורות ביממה, מוצאים את עצמם היום, בעיצומו של המשבר, משלמים דמי שכירות חודשיים בגובה אלפי שקלים – בעוד הם בכלל עובדים מהבית.

על הרקע הזה, מודל "השכירות השימושית", שמבוסס על השכרת משרדים לפי שעה, מספק כיום לפעילים בענף סיבה אמיתית לאופטימיות. המודל, שהובא לישראל על ידי חברת WeBiz שבבעלות היזם ואיש העסקים מאיר פלא, מציע חדרי משרד סמוכים אך אישיים ונפרדים – תמורת תשלום סמלי ותלוי משך השימוש.

את הסנונית הראשונה לבשורה של WeBiz ניתן כיום למצוא כ-150 מטר מעל לנתיבי אילון, בקומה ה-31 במגדל אלון בתל אביב. המתחם, המתפרש על פני הקומה כולה, מחולק למשרדים מעוצבים ומרוהטים, ברמת גימור של משרדי עילית ונוף פנורמי של כל גוש דן. עבור כל זה משלם המשתמש 42 שקל לשעה בלבד.

מנוי ל-200 שעות פעילות במשרדי החברה כולל גם כניסה חופשית לחדר הכושר והספא בבניין, כשכל חבר יכול לשריין לעצמו משרד דרך אפליקציית WeBiz – הכל בהתאם לצרכיו.

חדר הישיבות במתחם המשרדים של WeBiz. "מרגיש כמו בית"
חדר הישיבות במתחם המשרדים של WeBiz. "מרגיש כמו בית"צילום: יואב פלד

לשלם שליש מחיר

במהלך השוטטות בין חללי המשרדים נתקלנו בשוכרים מרוצים למדי. "אני לא מבין איך לא חשבו על המודל הזה קודם", אומר לנו אבי, איש שיווק וסושיאל מדיה ששכר עד לא מזמן משרד מחברה בינלאומית גדולה הפועלת במודל חללי העבודה המסורתי. "ברגע ששמעתי על הפרויקט הזה לא עברו יותר מכמה ימים עד שהגעתי לפה.

"העבודה שלי מאפשרת לעבוד מהבית ומבתי קפה, ופעמים רבות אני נדרש לנסוע בארץ לצורך פגישות. כלומר במשרד עצמו אני לא נמצא יותר מ-11 שעות בשבוע. את המשכיר הקודם שלי זה כמובן לא עניין, ובכל חודש הייתי משלם לו 5,000 שקל. כיום ב-WeBiz אני משלם שליש מזה. כעצמאי שנאבק לבנות את עצמו כלכלית ובמקביל משלם משכנתא, זה חיסכון אדיר".

 

משרד במתחם WeBiz הצופה מערבה לכיוון הים. 42 שקל לשעה
משרד במתחם WeBiz הצופה מערבה לכיוון הים. 42 שקל לשעהצילום: יואב פלד

אבי מוסיף כי השכירות השימושית טובה לו גם בעת הנוכחית, על רקע טלטלת הקורונה: "העבודה מהבית לצד הילדים נעשתה מסובכת משהו, ועל בתי קפה אין בכלל מה לדבר. בניגוד לאופן ספייס של חללי העבודה המשותפים, המשרד כאן סגור בארבע קירות זכוכית, ומאפשר לי לעבוד בשקט ובבידוד", הוא אומר בחיוך.

רונן, היושב במשרד הסמוך לאבי, הוא עורך דין המתגורר בחיפה, ושם גם נמצא משרדו הקבוע. אלא שעיקר הפעילות העסקית שהוא מטפל בה נעשית בתל אביב וסביבתה. את התשלום השעתי ל-Webiz הוא מנצל בעיקר כדי לערוך פגישות בחדר הישיבות המאובזר והטכנולוגי שנמצא בלב המתחם.

"מבחינתי זה מרגיש כאילו יש לי עוד בית בתל אביב. צריך להיות פה בשביל להבין למה המקום הזה שונה מכל משרד שיתופי אחר. כשאני מגיע לכאן אני מרגיש שזה ממש המקום שלי, וגם הפידבקים החיוביים שאני מקבל מהמשתתפים בפגישות מעידים שזה ממש לא מרגיש להם כמו חדר שנשכר לצורך פגישה רנדומלית".

משרד יוקרתי לכולם

מי שעומד מאחורי WeBiz הוא איש העסקים מאיר פלא, הבעלים והמייסד של קבוצת האם פלא גרופ. פלא, קמעונאי בעברו ויליד ירושלים, רואה במיזם החדשני חשיבות חברתית בראש ובראשונה: "אני בא ממקום שמבקש להנגיש את שוק המשרדים לכולם. כל רופא, עורך דין, פסיכולוג או היי-טקיסט, ולא משנה מהיכן הוא או כמה כסף יש לו בבנק, יכול לשכור כאן משרד מדהים שבשוק הרגיל היה מושכר ב-6,000 שקל בחודש.

"אני מאמין שהמיזם הזה הוא פורץ דרך, ושבתוך זמן לא רב, גם בתום ימי הקורונה שבהם אנשים חייבים את המקום השקט והמוגן לעבוד ממנו, השכירות לפי שעה תכבוש את שוק המשרדים. כיום 60% משוכרי המשרדים לא משתמשים במשרדים שלהם מבוקר עד ערב, והם עומדים שוממים. אז למה להם לשלם על זה באופן חודשי מלא?".

 

מאיר פלא. "רוצה להנגיש את שוק המשרדים לכולם – לא משנה כמה כסף יש להם בבנק"
מאיר פלא. "רוצה להנגיש את שוק המשרדים לכולם – לא משנה כמה כסף יש להם בבנק"צילום: אביגיל בן דוד

 

פלא מוסיף כי "כל מי שיש לו 42 שקל בשביל לעשות פגישות עסקיות בבית קפה, יכול אצלנו לקבל משרד של ממש – כולל קפה כמובן. וכל מי ששוכר משרד באופן חודשי חוסך אצלנו חתימה על חוזי שכירות, קנסות כניסה ויציאה, ועלויות של שירותי משרד. אין לי ספק שבשורת השכירות השימושית שהבאנו לשוק המשרדים היא הדבר הבא בתחום".

"משבר הקורונה הוא זמן לחשבון נפש", מסכם פלא בהתייחסו לאירועים האחרונים. "אפשר וצריך לנצל אותו לשינוי תפישה בכל הנוגע להתנהגות עסקית נבונה. מי שיעשה את זה, יוכל לייצר לעצמו הזדמנויות כלכליות של ממש".

שתפו מאמר:

מאמרים נוספים

לפרטים נוספים ולהשכרת משרד

[leadercf7 campid="10246"]

הגיע הזמן להתחייב להצלחה שלך ולא למשרד!

מלא.י את הטופס ונציג שלנו יצור איתך קשר ממש בקרוב.