משרדים בצל קורונה: "WeBiz עונה על הצורך בשכירות לפי שעות"

משבר הקורונה הולך לשנות מן היסוד את תרבות העבודה במשרדים, ובעיקר את שיטת השכירות שאיפיינה את הענף. מיזם חדשני שהחל באחרונה לפעול בלבה המסחרי של תל אביב מספק הצצה לעולם המשרדים של המחר

עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה בענפי הקמעונאות והנדל"ן, היזם מאיר פלא הוא אחד שיודע לזהות הזדמנויות ולהמציא את עצמו בכל פעם מחדש. אלא שבכל התחומים בהם נגע עד היום – מקמעונאות, דרך בנייה למגורים ועד ייזום בתחום המשרדים – הוא מעולם לא ראה לנגד עיניו את רווחיו שלו, וכפי שהוא מעיד על עצמו, חיפש תמיד "להביא את הבשורה החברתית".

ואמנם, היבט בולט שמייחד את פלא (62) בעולם העסקים המקומי, הוא משנתו החברתית המבקשת לעודד צרכנות נבונה, שאותה אף פרש בספר "סודות רווחיים" פרי עטו. אג'נדה זו נולדה אצלו במידה רבה ב"סופר פלא", הסופרמרקט הראשון בעיר מודיעין, שהקים פלא באמצע שנות ה-90 והפך די מהר לסוג של מותג מקומי: "ראיתי אנשים שמבזבזים בלי חשבון. במקום להעמיס עגלות, המלצתי להם שיתחילו קודם כל בסלסילות – כך הם יקנו פחות וישלמו פחות, ואת הכסף שנחסך הם יוכלו להקדיש לדברים חשובים אחרים. ברור לי שלא כולם מסביבי אוהבים את זה, אבל אני קודם כל רואה את טובת הכלל. מבחינתי, אנשים קודמים לשורת הרווח האישית שלי".

מכירת הרשת ליינות ביתן כמה שנים מאוחר יותר, סיפקה לו הזדמנות להתפתח גם לכיוונים חדשים שמעבר לקמעונאות – בהם יזמות הנדל"ן. או אז נולדה פלא גרופ – אחת מקבוצות יזמות הנדל"ן המובילות בארץ.

 

מאיר פלא. "האנשים קודמים לשורת הרווח"
מאיר פלא. "האנשים קודמים לשורת הרווח"צילום: אביגיל בן דוד

 

משרד לכל כיס

פלא גרופ (PELE GROUP) מקדמת כיום פרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים, ובראשם מיזם הענק לפינוי-בינוי ברחוב הנורית בשכונת עיר גנים. לפני כעשור זכתה הקבוצה במכרז להקמת מרכז מסחרי בשכונה, אולם אז החל להתפתח תחום נדל"ני לוהט חדש – התחדשות עירונית. פלא, יליד שכונת מקור ברוך בבירה, התבקש ע"י עיריית ירושלים לסייע לתושבי השכונה לעשות את עסקת חייהם. הוא עצר את בניית המרכז המסחרי והחל בהליך תכנוני ארוך שבסופו אושר הפרויקט השאפתני שכולל גם את חידוש מתחמי המגורים.

התחדשות העירונית היא רק חתיכה בפאזל הנדל"ן של פלא גרופ. בימים אלה מוביל המייסד והבעלים של הקבוצה את אחד המיזמים המסקרנים ביותר בענף המשרדים בשנים האחרונות – מתחם WeBiz. במסגרת המיזם, הפועל מהקומה ה-31 במגדלי אלון בתל אביב, מבקש פלא להביא את בשורת ההתנהלות הצרכנית המושכלת גם לענף המשרדים. זאת, באמצעות "מודל השכירות השימושית": השכרת משרדים לפי שעה, בעלות סמלית ובהתאם למשך השימוש.

"המציאות הקיימת בענף היא מעוותת", מסביר פלא. "המון אנשים שוכרים לעצמם משרד למרות שאין להם צורך בו על בסיס קבוע והשימוש בו מוגבל. בינתיים, ולמרות שהוא עומד ריק זמן ממושך, הם נאלצים לשאת בנטל חודשי כבד של הוצאות משרדיות, תחזוקה וחשבונות. ההוצאות הללו מצטברות לסכומי עתק".

לדבריו, וויביז מציע מוצר אחר ושונה בנוף: "משרדים אישיים לשימוש חד-פעמי או רב-פעמי, לפי הצרכים ובהתאם לתקציב של המשתמש האינדיבידואלי – ללא חסמים, התחייבויות, חוזים או ערבויות, והכי חשוב – ללא הוצאות שוטפות. מדובר במיזם החברתי הראשון בשוק המשרדים, וככזה הוא פונה לכולם ומתאים לכל כיס".

משרדי WeBiz בתל אביב. פרטיות והפרדה מוחלטת משאר המשתמשים
משרדי WeBiz בתל אביב. פרטיות והפרדה מוחלטת משאר המשתמשיםצילום: עידן אפליקציה

אז איך זה עובד בפועל? האפלקיציה הייעודית של וויביז מאפשרת לרכוש מנוי לפי סוג – החברה מציעה בנק שעות לפרקי זמן משתנים – כשבכל שלב ניתן להזדכות ולקבל את ההפרש, ללא קנסות ו"בלי אותיות קטנות", כהגדרת החברה. לשוכרים ממתין מתחם מפואר המתפרש על קומה שלמה הכוללת משרדים וחדרי ישיבות מאובזרים בעזרים טכנולוגיים מתקדמים, כשעל התחזוקה השוטפת אחראית חברת ניהול. לפי דרישה ניתן להוסיף למנוי גם שירותי פרימיום, הכוללים חדר כושר וספא.

"במקום לעבוד ימים שלמים מבתי קפה ולשלם על קפה ועוגייה, תמורת סכום דומה, של 42 שקל, השוכרים נהנים ממשרד יוקרתי לעבודה או לפגישות, עם כל השירותים הנלווים ובדגש על פרטיות מקסימלית וסביבת יצירה אפקטיבית", מתמצת פלא את יתרונו של המיזם. "ניתן גם להביא את התעודות והאסמכתות מהבית ולתלות על הקיר".

מעבר להקמת המתחם עצמו, מחשבה רבה הושקעה גם במיקום – עם נגישות אופטמלית לנתיבי איילון, לתחנת רכבת השלום ולשורה ארוכה של קווי אוטובוס. בכך מהווה המתחם אפשרות קורצת לעצמאים מכל קצוות הארץ, לרבות אנשי עסקים מחו"ל המגיעים מנתב"ג, תוך שהוא מייתר את הצורך בעמידה המתישה בפקקים. לטובת הולכי הרגל, גשר יהודית שנחנך בראשית השנה, מחבר את שכונותיה המזרחיות של תל אביב עם לב העיר, ומאפשר הגעה נוחה מכל אזוריה.

חדר הישיבות במתחם WeBiz. אופציה נגישה וקורצת לעצמאים מכל רחבי הארץ
חדר הישיבות במתחם WeBiz. אופציה נגישה וקורצת לעצמאים מכל רחבי הארץצילום: עידן אפליקציה

משנים גישה

פלא מודע לכך שבדומה לרבים מענפי המשק, גם ענף המשרדים יושפע ממשבר הקורונה. אולם לראייתו, מיזם WeBiz דווקא ירוויח משינוי הדפוסים בענף: "בטיימינג הזה במיוחד נדרשת התנהגות עסקית אחראית ושקולה. ההפרדה המלאה שיש במתחם בין המשרדים השונים, והפרטיות שהיא מספקת לכל משתמש ומשתמש, מבדילה אותנו מחללי עבודה משותפים ומאפשרת לעבוד גם בימים שבהם נדרש ריחוק חברתי. בנוסף, מודל 'השכירות השימושית', מעצם היותו חסכוני בעלויות, יספק פתרון ממשי למשתמשי המשרדים גם ביום שאחרי הקורונה".

"הערך המוסף של וויביז הוא באפשרות לגבש קהילה עסקית תומכת מתוך מעגל השוכרים", מסכם פלא. "זו קהילה שתייצר שיתופי פעולה והפריה הדדית, שיחלחלו גם ללקוחות הקצה. אין לי ספק שאת האפקט של וויביז יראה בקרוב כל שוק המשרדים בישראל".

קבוצת פלא – תעודת זהות

שנת הקמה: 2010

בעלים ויו"ר: מאיר פלא

התמחות: נדל"ן משרדי, התחדשות עירונית, השקעות

משרדים: מגדלי אלון, תל אביב

שתפו מאמר:

מאמרים נוספים

לפרטים נוספים ולהשכרת משרד

[leadercf7 campid="10246"]

הגיע הזמן להתחייב להצלחה שלך ולא למשרד!

מלא.י את הטופס ונציג שלנו יצור איתך קשר ממש בקרוב.