כיצד מתגברים על בדידות בעולם העצמאיים?

עצמאים שהם one man show  עובדים כל היום לבד מהבית או במשרד, מרגישים לעיתים בודדים בעשייה וחשים שאין להם עם מי להתייעץ, כדי לפתור מצבים שונים שקורים בעסק.

עצמאים רבים מנהלים את העסק לבד ללא עובדים או שותפים. בצורת התנהלות זו הם מבצעים את כל סוגי הפעילויות השונים של העסק. משווקים, מוכרים, גובים כספים, מקדמים את החשיפה של העסק ומבצעים פעולות רבות נוספות, כדי שלעסק יהיו הכנסות והוא ישגשג כלכלית.

זה לא כל כך פשוט לחבוש הרבה כובעים ולבצע במקביל את כל הפעולות הנדרשות לצורך ההצלחה העסקית. בעולם העסקי יש גם מצבים של תסכול, חשש מהבאות אם מצב העסק מקרטע, רתיעה מחשיפה ומתחרותיות ופחד עצום מכישלון.

מפגש עם קולגות ואנשי עסקים

העצמאים זקוקים לעידוד, לחשיבה משותפת על תוואי הדרך, להקשבה ולעצות מועילות. במקרים רבים סיעור המוחות החד עם קולגה שיעלה רעיון מבריק, יפתח לעצמאי חשיבה חדשה לחלוטין ודלת שבאמצעותה הוא יגיע לגורמים עסקיים, שהוא לא חשב עליהם כלל כלקוחות פוטנציאליים.

השיחות הענייניות והמקצועיות עם העצמאים יסללו גם אסטרטגיה שיווקית חדשה ומהלכים עסקיים מול גופים חדשים ומסקרנים.

כל עצמאי זקוק למקום שבו הוא יוכל להתבטא בחופשיות, לשאול שאלות ולקבל תשובות מיומנות. כך אפשר להצטרף לקבוצות בנישות של תחום העיסוק הן בפייסבוק והן בWhatsApp. אף על פי שבמקרים רבים מדובר בעצמאים שמתחרים זה בזה, יש גם המון פירגון ותמיכה הדדית. כך יהיה לעצמאי הרבה יותר קל לנתב את המשך דרכו לאחר שהוא קורא על מה מדברים בקבוצה וגם הוא משתתף בשיחות הללו באופן פעיל.

השיחות בפורומים, יעניקו לו כלי עבודה וכלי ביטוי חדשים, שבאמצעותם הוא ימצא פתרונות יצירתיים כדי לקדם את העסק שלו.

עבודת עצמאי מול עבודת צוות

על כתפיו של האדם העצמאי מוטלות כל הפעולות הנדרשות לתפעולו השוטף של העסק. לעומת זאת אם מדובר בעסק שהוא מעט גדול יותר, יש הגדרת תפקידים לכל אדם. מי עוסק בענייני האדמיניסטרציה, הכספים, השיווק, הפיתוח העסקי וכו'.

כאשר מדובר במשרד פעיל, מתנהלות בו ישיבות צוות ועורכים סיעור מוחות בעניינים שונים, כדי לחשוב יחד ולגבש רעיונות מקוריים ויצירתיים.

העצמאי הבודד נאלץ לחשוב עם עצמו או לשתף קולגות, חברים וקרובי משפחה כדי לשמוע דעות נוספות. לכן המפגשים בחללי העבודה הם בעלי חשיבות מכרעת עבורם כדי להתייעץ, לנתח פעילויות לחגוג יחד, להתמודד עם כישלונות ולנהל שיחת חולין על כוס קפה.

החשיבות הגבוהה של סביבת העבודה

בגלובליזציה קל מאד לקשור קשרים עסקיים עם קולגות. זה קורה באפשרות של תכנון סביבת עבודה משותפת, שבהן לאט לאט מכירים את אנשי העסקים שמגיעים למשרדים וכך קושרים איתם קשרים חברתיים ועסקיים ומתייעצים איתם בנושאים כאלו ואחרים.

עצמאי שנמצא כל היום בבית בין ארבעה קירות, חייב מדי פעם לצאת להתאווררות מקצועית. לפגוש אנשים בבתי קפה, במשרדים אחרים, או לשבת כמה ימים במהלך החודש בסביבת עבודה ייעודית בה שוכרים עמדות עבודה לפי ימים או שעות.

במקומות האיכותיים הללו הוא יפגוש עצמאים נוספים שרבים מהם עובדים בתחום זהה לתחום שלו ואחרים עובדים בתחומים קרובים מאד. המפגשים הללו מובילים אל יצירת שיתופי פעולה, הפניה ללקוחות פוטנציאליים, מתן עצות ובעיקר שיחות מרתקות ומסקרנות.

זה המקום לחוש בנוח, להתרווח על הכיסא, להשתחרר מהמועקות ולהרגיש חופשיות לאורכם של כל המפגשים שקורים לאורך היום. לעיתים מספיקה מילה אחת או משפט מפתח שיצור הבזק של רעיון עוצמתי, אשר יוביל להתנהלות חדשה ולשלל אפשרויות שיווקיות אפקטיביות.

 

שתפו מאמר:

מאמרים נוספים

לפרטים נוספים ולהשכרת משרד

[leadercf7 campid="10246"]

הגיע הזמן להתחייב להצלחה שלך ולא למשרד!

מלא.י את הטופס ונציג שלנו יצור איתך קשר ממש בקרוב.