מדוע חשוב לוודא נגישות במשרדים?

חברות רבות מכירות בכך שאנשים עם מוגבלויות הם עובדים פרודוקטיביים ואמינים שתורמים רבות למקום העבודה שלהם. כוח עבודה מגוון, הכולל גם אנשים עם מוגבלויות, נתפס בעיני רבים כבעל חשיבות רבה.

מקום עבודה עם הכלה למוגבלויות הוא מקום עבודה נגיש. המשמעות היא לא רק נגישות פיזית, כמו מאחז יד מנירוסטה בשירותים, רמפה לכיסא הגלגלים או שילוט בכתב ברייל, אלא גם נגישות דיגיטלית, כלומר טכנולוגיית מידע ותקשורת שהיא נגישה לכול, כולל התאמות למכשירי הטכנולוגיה המסייעים.

יצירת מקום עבודה נגיש לחלוטין משמעותה גם מחויבות בכול רמות הארגון, מההנהלה הראשית ומטה. מחויבות המבטיחה שדלתות הארגון פתוחות – הלכה למעשה – לכול המועמדים המתאימים, כולל אנשים עם מוגבלויות.

העובדים הנכים הם לא הנהנים הבלעדיים ממקום עבודה נגיש. הנגישות יכולה לעזור לארגון להגדיל את הפרודוקטיביות, להבטיח גישה למאגר מועמדים רחב יותר, לפתח ולקדם כישרונות ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלו.

3 היבטים של נגישות

  • נגישות פיזית

נגישות פיזית מבטיחה לעובדים גישה שווה במקום העבודה. החוק מחייב מעסיקים לספק גישה הן למועמד הבודד עם מוגבלויות שנכנס לתהליך הקבלה לעבודה, והן לעובד הבודד עם מוגבלויות שנדרש לבצע את המשימות החיוניות במסגרת תפקידו בעבודה, כולל גישה לבניין, למקום העבודה, לציוד הנדרש ולכלל המתקנים המשמשים את העובדים.

אזורים נוספים שבהם יש לספק נגישות עשויים לכלול:

  • מגרש חניה עם מקומות חניה לנכים
  • כניסות ויציאות
  • אזעקות אש ויציאות חירום
  • חדרי ישיבות וחלל עבודה משותף
  • שולחנות עבודה ומרחב עבודה אישי
  • מסדרונות וחדרי מדרגות
  • מעלית, שירותים, קפיטריה
  • נגישות טכנולוגית

נגישות טכנולוגית היא מרכיב חשוב בכול מקום עבודה עם הכלה למוגבלויות. טכנולוגיה לא נגישה יכולה להגביל את ההזדמנויות של אנשים עם מוגבלויות להתקבל לעבודה או להצטיין בתפקידם, כאשר הם מתקשים לבצע את המשימות הכלולות במסגרת התפקיד שלהם מכיוון שמקום העבודה לא מציע להם גישה לכלים הבסיסיים ביותר.

  • מודעות לנגישות

עמדות שליליות וסטריאוטיפים שונים לגבי מוגבלות של בני אדם עלולות להכשיל את הגישה הקוראת לשילוב של כולם. בדרך כלל, המחסום הגדול ביותר לנגישות במקום העבודה אינו אדריכלי בטבעו אלא קשור ליחס ולמודעות. לעתים, במקום העבודה יש לעובדים עם תפיסות שגויות לגבי המסוגלות של אנשים עם מוגבלות והעבודה שהם יכולים לבצע.

לכן, חשוב ללמוד ולהכיר את מחסומי הגישה האפשריים במקום העבודה כדי לשבור אותם. ניתן לעשות זאת על ידי עריכת מפגשי עובדים שבהם הם ידונו בנושא המוגבלויות ויקבלו הכשרה שתשנה את נקודת המבט וההבנה שלהם בכול מה שקשור להעסקת עובדים עם מוגבלויות.

נגישות לכול ארגון: כל אחד לוקח חלק בכך

הארגון שלכם יכול לפתח חשיבה התומכת ברעיון ׳נגישות היא האחריות של כולם׳. הדברים תלויים בעבודת צוות המביאה להכרה בחשיבות הרבה של המעורבות של כולם.

עובדים: עוזרים להבטיח שהפקת התוכן, תחזוקת המערכות וארגון הישיבות הם נגישים.

מנהלים: קובעים את הציפיות והמדיניות במקום העבודה, בכול מה שקשור לנגישות ולקידום תרבות של הכלה.

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש: מובילים מאמצים שיבטיחו שהנגישות היא חלק בלתי נפרד מתהליך האיתור והגיוס.

מפקחים: עונים על צרכי הנגישות היומיומיים על ידי הבטחה שכל עובד יוכל לבקש ולקבל התאמות סבירות במקום העבודה.

צוות איתור וגיוס עובדים: גורמים להבניית הנגישות כחלק בלתי נפרד מתהליך האיתור והגיוס.

צוות טכנולוגיית מידע, פיתוח אתרים ועיצוב: מוודאים שכול הטכנולוגיות במקום העבודה הן נגישות מבחינה אוניברסלית, ושהטכנולוגיות המסייעות פועלות היטב עם הטכנולוגיות הנוכחיות במקום העבודה.

מומחי שיווק ויחסי ציבור: מספקים לקהלים הפנימיים והחיצוניים חילופי רעיונות, מחשבות, דעות ידע ונתונים על נגישות, בפורמט נגיש.

יועץ משפטי וצוות רגולציה: מבטיחים הבנה ועמידה באחריות לנגישות.

שתפו מאמר:

מאמרים נוספים

לפרטים נוספים ולהשכרת משרד

[leadercf7 campid="10246"]

הגיע הזמן להתחייב להצלחה שלך ולא למשרד!

מלא.י את הטופס ונציג שלנו יצור איתך קשר ממש בקרוב.